top of page

Ota yhteyttä

Adeonan tuotetiedon hallinta astui kehiin ja Shopify sai supervoimat!

  • Writer: Kliksu Pääkäyttäjä
    Kliksu Pääkäyttäjä
  • 6.11.
  • 2 min käytetty lukemiseen
Shopifyhin saa nyt ammattimaisen tuotetiedon hallinnan

Mikä on Adeona PIM ja miksi se on tärkeä


Adeona PIM on suomalainen tuotetiedonhallinnan (PIM = Product Information Management) järjestelmä, jonka tarkoituksena on keskittää, rikastaa ja julkaista tuotteisiin liittyvää tietoa monikanavaisesti. Suomeksi sanottuna Adeonalla teet seuraavia juttuja:


  • Tuotetiedon, kuvien, videoiden, ohjeiden, teknisten tietojen ja muun sisällön hallinta yhdessä paikassa - Adeona PIMissä


  • Julkaisumahdollisuudet eri kanaviin, verkkokauppaan, katalogeihin, myymälämateriaaleihin jne. - hinnat, tiedot ja kuvat ovat aina oikein.



Miksi tuotetiedon hallinta on tärkeää?


Kun yrityksellä on laaja tai monipuolinen tuote- tai palveluvalikoima, usein tuotetieto on hajallaan: Excelissä, eri tiedostoissa, eri kielisinä, eri kanaville erikseen painettuna. PIM-järjestelmä auttaa yhtenäistämään tiedon, vähentämään manuaalityötä ja varmistamaan, että tiedot myymälässä, verkkokaupassa ja markkinoinnissa ovat ajan tasalla ja oikeassa muodossa.


Miksi yhdistää Adeona PIM ja Shopify?


Shopify on todella kick-ass alusta digitaaliseen kaupankäyntiin – mutta kattavana tuotetiedonhallinnan ratkaisuna se ei yksin riitä. Me, ja erityisesti Adeona, tiedämme, että jokainen PK-yritys, joka haluaa pitää huolen brändinsä laadusta ja johdonmukaisuudesta, tarvitsee jonkinlaisen tuotetiedonhallintajärjestelmän. Usein tämä rooli on annettu Exceleille – mutta meidän mielestämme niin ei pitäisi olla.


Kun yhdistät Adeonan PIM-järjestelmän ja Shopifyn, saat useita todella hyviä synergiaetuja::


  1. Tuotetiedon laatu ja yhdenmukaisuus: PIM varmistaa, että tuotetekstit, kuvat, tekniset tiedot ja monikielisyys rullaavat ihan automaattisesti Shopify-verkkokauppaan. Verkkokauppa-asiakas saa aina ajan tasalla olevan tiedon.


  2. Uudet tuotteet nopeasti markkinoille: Uskallamme väittää, että melkein kaikissa tuotteita myyvissä verkkokaupoissa on aina tuotteita, jotka eivät ole myynnissä, koska tuotetietoa ei ole. Eikä monesti ole edes tietoa, että osa tuotteista ei ole myynnissä, vaikka niillä on varastosaldoa. PIMistä näkee heti, mistä tuotteista puuttuu ja mitä infoa. Kun tuotteen tiedot ovat ok, sinkoutuu tuote automaattisesti Shopifyhin.


  3. Monikanavaisuus kunnossa: Jos liiketoiminta on kansainvälistä (eri markkinapaikkoja) ja/tai tuotteita myydään myös myymälöissä, PIM varmistaa, että sama täsmälleen tuotetieto liikkuu saumattomasti ja Shopifyn osalta selkeästi.


  4. Erotu kilpailijoista tuotekokemuksella: Kun tuotetiedot ovat laadukkaita ja verkkokauppa toimii sujuvasti, asiakaskokemus paranee — mitä pienempi toimitusvirhe, mitä paremmat kuvat ja tekstit, sitä parempi brändi.



Mitä integraatio Adeonan ja Shopifyn välille maksaa?


Ennen homma maksoi maltaita. Nyt maksaa... no, erittäin paljon vähemmän.

Miksi? Koska Adeona rakensi yhdessä Kliksun kanssa Shopifyn ja Adeona PIMin välille connectorin. Mikä ihme se on? No, vähän kuin entisajan ajurit – sellainen fiksu "ohjelmisto", joka yhdistää kaksi ohjelmaa toisiinsa. Aikalailla yhdellä napin painalluksella – ja voilà, homma toimii.



Eikä Shopifyn tarvitse olla edes verkkokauppaa


Anteeksi kuinka? Shopify on ennen kaikkea verkkokauppa-alusta – eli sillä tehdään verkkokauppoja, mutta siinä ei suinkaan ole kaikki. Shopifyn päälle voi rakentaa myös täysin ei-kaupallisen verkkopalvelun, jossa ei ole ostomahdollisuutta lainkaan. Osaavissa (= Kliksu) käsissä Shopify taipuu erinomaisesti dynaamiseksi tuotekatalogiksi.



Adeona PIMin avulla voidaan luoda kokonaisuus, jossa on esillä vaikkapa tuhansia erilaisia valaisimia. Asiakkaat – kuten sähkö- ja valosuunnittelijat – voivat helposti suodattaa ja selata juuri heitä kiinnostavia tuotteita.


Tässä suhteessa Shopify tarjoaa poikkeuksellisen hyvän käyttäjäkokemuksen, sillä se on alun perin suunniteltu verkkokaupaksi. Jos oikein keskittyy ja ajattelee, loppujen lopuksi – mikä olisikaan parempi käyttöliittymä tuotteiden esittelyyn kuin verkkokauppa?


Yhteenveto


Kun yhdistät laadukkaan Adeona PIMin ja helppokäyttöisen ja töysin skaalautuvan Shopify-verkkokauppa-alustan , saat aikaan modernin sekä tehokkaan verkkokaupparatkaisun, joka soveltuu laajasti eri käyttökohteisiin. Shopify sopii monen käyttöön juuri sen helppouden, monikanavaisuuden, sovellus‐ ja integraatioekosysteemin sekä skaalautuvuuden vuoksi. PIM puolestaan takaa, että tuotetieto on kunnossa – erityisesti kun kaupassa on paljon tuotteita, variaatioita tai monikielisyys.

 
 
bottom of page